FINLANDIA: KOBIETY NAŁOGOWO PIJĄ I SĄ AGRESYWNE WOBEC PARTNERÓW

03.09.2009

Badanie THL pokazało, że kobiety w Finlandii coraz częściej piją alkohol po to, by się upić – obecnie w tym celu konsumowane jest 42% alkoholu. Aż o 26% więcej niż osiem lat temu. Wśród mężczyzn również zanotowano wzrost, ale nieznaczny.

Wyniki badań są skutkiem porównania danych zebranych w 2000 i 2008 roku wśród reprezentatywnej grupy kobiet i mężczyzn w wieku od 15 do 69 lat. Okazało się, że spożycie alkoholu najbardziej wzrosło w grupie wiekowej 50-69 lat, i to niezależnie od płci. Kobiety wciąż jednak piją znacznie rzadziej i znacznie mniej od mężczyzn.

Dyrektor THL, Pekka Puska, uważa, że państwo powinno poważnie zająć się tą sprawą, ponieważ coraz więcej osób w wieku powyżej 50 lat zapada na ciężkie schorzenia wynikające właśnie z nadużywania alkoholu.

Szokujące dane opublikował również serwis abc.es. Okazuje się, że w związkach młodego pokolenia to kobiety są stroną, która częściej ucieka się do przemocy – zarówno fizycznej, jak i psychicznej. Aż 9 na 100 mężczyzn przyznaje, że doświadczyło ze strony swojej partnerki gróźb, upokorzeń, czy nawet przemocy fizycznej. Rzadko prowadzi to jednak do zakończenia związku.

Specjaliści uważają, że taki stan jest efektem ubocznym osiągniętej w krajach skandynawskich równości płci.

Anna Małkowska

Źródło: www.wp.pl

Inne z kategorii

Zostań KONSULTANTEM(-TKĄ) na czacie w całodobowej Poradni On-Line 116sos.pl

Zostań KONSULTANTEM(-TKĄ) na czacie w całodobowej Poradni On-Line 116sos.pl

29.05.2024

REKRUTACJA ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA

Niebieska...

czytaj dalej
"Przemoc w rodzinie jako przesłanka rozpadu związku małżeńskiego w różnych aspektach prawnych- Prawo świeckie i kanoniczne"- przypomnienie

"Przemoc w rodzinie jako przesłanka rozpadu związku małżeńskiego w różnych aspektach prawnych- Prawo świeckie i kanoniczne"- przypomnienie

06.03.2023

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.