1 PROC. REKLAM W TVP DYSKRYMINOWAŁ KOBIETY
Aktualności
O zbadanie, czy reklamy nie dyskryminują kobiet, poprosiła Krajową Radę pełnomocnik rządu ds. równego statusu kobiet i mężczyzn Magdalena Środa.
Według autorów monitoringu, "twórcy reklam, często na wyraźne żądanie zlecającego produkcję reklam, powielają stereotypy dotyczące roli kobiety i mężczyzny w społeczeństwie, nie chcą zauważyć zmiany ról, jaka zaszła w ostatnich latach". Dodają, że "powielany przez reklamy stereotyp wypacza role społeczne zarówno kobiet, jak i mężczyzn".
"W reklamach kobieta przedstawiana jest jako osoba, której jedynym zajęciem jest usuwanie plam, smarowanie kanapek, gotowanie obiadu, rozmowy z panem reperującym pralkę. Sen z powiek spędza jej pragnienie, aby włosy były lśniące" - czytamy w dokumencie.
Podczas posiedzenia członkowie KRRiT uznali jednak, że z prawnego punktu widzenia trudno postawić wyraźną granicę między dyskryminacją (zakazaną przez ustawę o radiofonii i telewizji) a przejawami złego gustu czy naruszeniem dobrych obyczajów w reklamach. Ich zdaniem, można z tym walczyć jedynie poprzez sprzeciw opinii publicznej i nacisk klientów.
Inne z kategorii

Zostań KONSULTANTEM(-TKĄ) w poradni telefonicznej 116 123
22.11.2024
Niebieska Linia IPZ poszukuje:
czytaj dalej
Działalność sieci Ośrodków Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem w języku migowym
23.02.2024
Na naszym kanale na YOU Tube osoby niesłyszące znajdą informację...
czytaj dalej