SMS-Y POMAGAJĄ ROZWIĄZYWAĆ POWAŻNE PROBLEMY NASTOLATKÓW
Archiwum
Opublikowany w lipcu tego roku raport Ofcom dowodził, że to młodzi Brytyjczycy w wieku 16-24 są motorem zmian w komunikacji w Wielkiej Brytanii. Aż 90% z nich używa SMS-ów jako podstawowego kanału komunikacji z przyjaciółmi i rodziną. Nie zaskakuje, że również amerykańskie nastolatki kochają SMS-ować, nawet jeżeli wiadomość tekstowa dotyczy poważnych, osobistych problemów, które ich dotykają.
Nancy Lublin zainspirowana reakcją na wysyłane wiadomości postanowiła założyć kryzysową linię SMS-ową. Nastolatki, które padły ofiarą przemocy w rodzinie lub szkole, mają depresję lub myśli samobójcze, mogą napisać SMS-a do DoSomething.org, gdzie otrzymają profesjonalną pomoc. Wpływ na wysoką skuteczność wiadomości tekstowych przy realizacji tego projektu ma fakt, że są naturalnym sposobem komunikacji nastolatków i zapewniają poczucie prywatności. Za pośrednictwem SMS-a można skierować młodych ludzi na konsultacje oraz udzielić rady.
DoSomething.org myśli również o szerszym wykorzystaniu SMS-owej linii kryzysowej i stworzeniu za pomocą danych otrzymywanych w wiadomościach mapy potencjalnych zagrożeń. Taka mapa miałaby służyć zapobieganiu problemom, które dotyczą w szczególności nastolatków.