"PRAWDZIWY MĘŻCZYZNA TROSZCZY SIĘ O SWOICH NAJBLIŻSZYCH“
Inne
Każdego dnia wiele kobiet na całym świecie doświadcza przemocy. Dlatego Avon Cosmetics Polska ponownie przekonuje do stanowczego mówienia: „Stop Przemocy”. Celem Kampanii jest pokazanie, że walka z tym zjawiskiem jest konieczna. Wszelkie formy zachowania, które poniżają, naruszają godność i powodują cierpienie powinny być społecznie potępiane. Przemoc nie może być tabu.
Chcąc wyrazić swój zdecydowany sprzeciw wobec przemocy, do akcji włączyli się znani i lubiani Panowie. Mężczyźni, którzy użyczyli swojego wizerunku, aby przekonać, że Prawdziwy Mężczyzna troszczy się o bliskich, to: Krzysztof Diablo Włodarczyk, Przemysław Saleta, Marek Włodarczyk oraz Robert Kudelski.
- „Nie lubię przemocy i nigdy nie wykorzystuję swoich umiejętności wobec nikogo. Dla mnie boks to zawód. Warto angażować się w kampanie takie jak ta, aby pokazać ludziom, że każda przemoc jest złem”. – powiedział Krzysztof Diablo Włodarczyk, jeden z ambasadorów Kampanii.
Przemysław Saleta uważa, że w życiu jest za dużo przemocy. „Ludzie mają tendencję do wykorzystywania własnej, mocniejszej pozycji, często wcale nie zdając sobie z tego sprawy. Kampania ma pokazać ten problem i uświadomić ludziom, że ich postępowanie jest złe” – dodaje Saleta.
Fundusze na realizację Kampanii AVON Kontra Przemoc pochodzą ze sprzedaży produktów z symbolem nieskończoności: bransoletki, naszyjnika i pierścionka "Powiedz STOP przemocy". Produkty są do nabycia u każdej Konsultantki Avon.
Swój sprzeciw wobec przemocy można także pokazać 19 czerwca br. biorąc udział w biegu w Garwolinie, organizowanym pod hasłem „Powiedz STOP Przemocy”. Trasa wynosi 10 km. Każdy z uczestników na starcie będzie mógł kupić za 10 zł bransoletkę z symbolem nieskończoności. Całkowity dochód ze sprzedaży produktów zostanie przekazany na Kampanię, która ma na celu przełamanie zmowy milczenia wokół problemu przemocy w rodzinie, rozwijanie dialogu publicznego na ten temat oraz wspieranie kobiet w ich dążeniu do powrotu do normalnego życia.
Partnerami akcji są Fundacja Feminoteka oraz Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" IPZ. Celem wspólnych działań jest nie tylko uświadomienie skali problemu, ale również realna pomoc ofiarom przemocy.
Dla Fundacji Feminoteka priorytetem jest przeciwdziałanie przemocy wobec kobiet oraz walka z dyskryminacją ze względu na płeć. Fundacja angażuje się we wspieranie kobiet w życiu publicznym. Feminoteka nie podlega żadnym organizacjom ani instytucjom.
W ramach Kampanii AVON Kontra Przemoc, Feminoteka organizuje debaty, prowadzi warsztaty samoobrony WenDo i asertywności dla kobiet. Jej działania skupiają się także wokół zajęć z zakresu profilaktyki przemocy. Tworzy lokalne koalicje przeciwko przemocy. Udziela porad prawnych i psychologicznych. Uruchomiła także telefon interwencyjny.
Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” udziela wsparcia psychologicznego i prawnego wszystkim osobom dotkniętym przemocą fizyczną czy psychiczną, występującą w rodzinie. Pogotowie organizuje również akcje uświadamiające oraz przeciwdziałające temu problemowi. W jego ramach działa „Warszawska Niebieska Linia”, czyli specjalny telefon zaufania oraz Centrum Informacyjne o Przemocy Domowej.
Dzięki współpracy z AVON w 2011 roku zwiększymy dostępność i zakres pomocy dla kobiet doznających przemocy i znajdujących się w sytuacjach kryzysowych. Mogą ją uzyskać zarówno w kontakcie bezpośrednim, telefonicznym i mailowym.- powiedziała Renata Durda, kierownik Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia".