REKORDOWA LICZBA PRAC W 13. KONKURSIE GALERII PLAKATU AMS - "PRZEMOC. TWOJA SPRAWA"
Inne
– Esencją tego projektu jest pokazywanie nagrodzonych prac w przestrzeni publicznej: na przystankach, na ulicach polskich miast – podkreśla profesor Janusz Górski, ASP Gdańsk. – Liczny udział młodych artystów od pierwszej edycji świadczy o tym, że doceniają możliwości jakie daje im ten konkurs. Laureaci dostają bowiem nagrodę pieniężną – i to jest dość typowe, ale także coś, co różni Galerię Plakatu AMS od innych konkursów. Satysfakcję ze spotykania zaprojektowanego przez siebie plakatu na każdej niemal ulicy. A że w kolejnych edycjach zajmujemy się poważnymi – jak przemoc – tematami, mogą mieć poczucie, że ich głos na pewno zostanie zauważony. I to jest wielką siłą tego projektu – dodaje Janusz Górski.
Oprócz głosowania jury tegorocznemu konkursowi towarzyszyć będzie głosowanie internatów. Po zakończeniu obrad jury, a jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem werdyktu, można będzie głosować na wybrany przez siebie plakat na specjalnie przygotowanej stronie internetowej. Wynik głosowania internautów oraz werdykt jury zostaną ogłoszone podczas wernisażu w Warszawie 14 grudnia 2012 r.
- Wyboru laureatów dokona jury w składzie:
- Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
- Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
- Renata Durda, kierowniczka Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Niebieska Linia,
- Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
- Paweł Heinze, dyrektor kreatywny agencji reklamowej Leo Burnett Warsaw,
- Agnieszka Jucewicz-Kwaśniewska, redaktor naczelna Wysokich Obcasów,
- Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie,
- Magdalena Łapińska, graficzka, projektantka,
- Katarzyna Miller, psychoterapeutka, publicystka, filozofka.
Patronem głównym 13. edycji konkursu są Wysokie Obcasy – sobotni magazyn Gazety Wyborczej. Patronami medialnymi tej edycji są: Gazeta Wyborcza, portal Gazeta.pl, dziennik Metro, Radio TOK FM oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej i magazyn K MAG. Partnerem i niezależnym audytorem jest firma audytorsko-doradcza KPMG, a partnerem – Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Niebieska Linia i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Źródło: Galeria Plakatu AMS