RUSZA KAMPANIA SPOŁECZNA "KOCHAM. NIE BIJĘ"

04.09.2008

Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji, Komenda Główna Policji, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, największe stacje telewizyjne i polscy artyści zjednoczyli się, by wspólnie przekonywać, jak ważne jest wychowywanie dzieci bez przemocy.

"Zdecydowanie więcej dobrego można zdziałać, gdy autorytet będzie rozumiany nie jako argumenty siły i przemocy, lecz jako wzajemne zrozumienie i partnerstwo oraz służenie pozytywnym przykładem. Dzieci jako białe karty chłoną wszystko to, co my dorośli pokażemy im swoim życiem" - powiedział Konrad Wojterkowski, prezes fundacji KCK, zajmującej się pomocą społeczną i działalnością charytatywną.

Jak podkreślił wicepremier Grzegorz Schetyna, "nie może być milczącej akceptacji dla przemocy". Dodał, że kampania została wpisana do rządowego programu "Razem Bezpieczniej".

Uruchomiona została specjalna infolinia. Pod numerem 0 801 109 801 będzie można zgłaszać przypadki przemocy wobec dzieci, a wszystkie sytuacje wymagające nagłej interwencji będą przekazywane jednej z Wojewódzkich Komend Policji.

"Dzieci, które spotyka przemoc domowa, często nie trafiają ani na policję, ani do służb pomocy społecznej, ale wcześniej czy później muszą trafić do placówek edukacyjnych, bo są objęte obowiązkiem szkolnym. Tutaj dobry nauczyciel czy wychowawca powinien wychwycić przypadki przemocy. Dzięki takim akcjom pracownicy polskiej szkoły uczą się szybko i adekwatnie reagować" - dodała minister edukacji narodowej Katarzyna Hall.

Kampanię wsparły też osoby znane z małego i dużego ekranu, które wraz ze swoimi dziećmi wystąpiły w spotach reklamowych. Udział w nagraniach wzięli: Beata Chmielowska-Olech z synem Brunem, Anna Dereszowska z córką Lenką, Tomasz Karolak z córką Lenką, Rafał Królikowski z synami Michałem i Piotrem, Maciej Kurzajewski z synem Frankiem, Magdalena Różczka z córką Wandą i Maria Seweryn z córką Jadzią. Głosu do spotów użyczył Piotr Adamczyk.

"Zależało nam na pokazaniu prawdziwych relacji, ciepła i miłości. Podczas spotu Piotr Adamczyk mówi, że „Każde dziecko ma prawo do szczęścia”. Pomysł na realizację spotu polegał przede wszystkim na tym, żeby uchwycić moment bliskości między rodzicem a dzieckiem i dlatego bohaterowie występują w kampanii z własnymi dziećmi" - wyjaśnia Adam Guziński - scenarzysta i reżyser spotów.

"Mam dwóch synów: 2-letniego Julka i 11-letniego Franka, który wystąpił ze mną w spocie, i uważam, że można wychować dzieci bez bicia. Może trzeba na to poświęcić trochę więcej czasu, ale to się potem opłaca" - powiedział Maciej Kurzajewski.

Stronę merytoryczną projektu wsparł ekspert w wychowaniu dzieci - Dorota Zawadzka, znana z programu "SuperNiania".

Kampania "Kocham. Nie biję" będzie obecna w mediach we wrześniu i październiku.

Źródło: www.rzeczpospolita.pl

Inne z kategorii

116sos.pl – planowane prace techniczne [18.07.2024]

116sos.pl – planowane prace techniczne [18.07.2024]

17.07.2024

Uwaga 

W związku z planowanymi pracami technicznymi, w dniu 18.07.2024 mogą wystąpić chwilowe...

czytaj dalej
Poszukujemy osoby pierwszego kontaktu i obsługi sekretariatu

Poszukujemy osoby pierwszego kontaktu i obsługi sekretariatu

26.01.2024

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.