Wyniki wyszukiwania
Liczba znalezionych wyników: 354

Artykuły „Niebieskiej Linii"
Nowelizacja ustawy o przemocy domowej z perspektywy pokrzywdzonego seniora (3/146/2023)
Olga Sitarz
Pojęcie „dobro seniora” praktycznie nie funkcjonuje w piśmiennictwie (w przeciwieństwie do pojęcia „dobro dziecka”) i z pewnością niezwykle trudno byłoby wyznaczyć jego zakres. Uwzględnione w nowelizacji ustawy o przemocy domowej środki, narzędzia i instytucje w bardzo niewielkim stopniu biorą pod uwagę specyfikę stosowania przemocy wobec osoby starszej oraz potrzeby takiej osoby.
Politycy i specjaliści ...
czytaj dalej
Aktualności
Stereotypy płciowe i ich wpływ na przemoc
Ze stereotypami płci mamy do czynienia niemal we wszystkich współczesnych społeczeństwach. Są to społecznie podzielane przekonania o cechach charakteryzujących daną grupę (Cross, Markus, 2002, s. 49 – 50). Najbardziej znane stereotypy płci uznają, że kobiety są bardziej domatorkami, wyżej cenią dom i rodzinę niż karierę zawodową, nie są nastawione na pracę, karierę i mniej angażują się w powierzone im zadania oraz są mniej rzetelne ...
czytaj dalej
Aktualności
Przemoc mieszkająca w słowach
Niebieska Linia 1/2009
Jak nieświadome nawyki językowe mogą blokować porozumienie
Język mówiony jest produktem ludzkich pradziejów; pośrednio i w jakimś odcinku czasu przekształcił nas jako osoby i jako gatunek. Język - powiada Bickerton - spośród całego naszego mentalnego wyposażenia, jest ukryty najgłębiej pod progiem naszej świadomości ,trudno dostępny dla racjonalnych struktur naszego umysłu. Nikt z nas nie jest w stanie ...
czytaj dalej
Aktualności
Zniewalająca bezradność
Niebieska Linia nr 6/2014
Pułapka wyuczonej bezradności utrudnia ofiarom przemocy w rodzinie poszukiwanie i korzystanie z pomocy. Aby udzielić takim osobom skutecznej pomocy, trzeba nie tylko pomóc im w podjęciu konkretnych działań, ale też w zmianie tego myślenia, które mimo naszych wysiłków, wciąż ściąga je w dół. W kontekście ofiar przemocy w rodzinie, szczególnie kobiet trwających u boku znęcających ...
czytaj dalej
Aktualności
Wsparcie i pomoc w słuchawce. Poradnia telefoniczna „Niebieskiej Linii”
Telefon w poradni jest jedną z form komunikacji, która umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale też wysłucha i wesprze w trudnym momencie. Wprawdzie kontakt telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania z psychologiem, jednak często rozmowa telefoniczna jest pierwszym krokiem, prowadzącym do uzyskaniakompleksowej pomocy.
Poradnia telefoniczna Niebieskiej Linii prowadzona jest przez ...
czytaj dalej
Inne
Wsparcie i pomoc w słuchawce. Poradnia telefoniczna „Niebieskiej Linii”
Telefon w poradni jest jedną z form komunikacji, która umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale też wysłucha i wesprze w trudnym momencie. Wprawdzie kontakt telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania z psychologiem, jednak często rozmowa telefoniczna jest pierwszym krokiem, prowadzącym do uzyskaniakompleksowej pomocy.
Poradnia telefoniczna Niebieskiej Linii prowadzona jest przez ...
czytaj dalej

Artykuły „Niebieskiej Linii"
Siła płynąca z ciała – o terapii czaszkowo-krzyżowej (4/153/2024)
Anna Falkiewicz
Zarówno przemoc fizyczna, jak i psychiczna pozostawia głębokie ślady w ciele oraz umyśle osób, które jej doświadczyły. Te ślady mogą manifestować się np. pod postacią chronicznych bólów, napięć mięśniowych, a także różnego rodzaju problemów emocjonalnych i behawioralnych. Terapia czaszkowo-krzyżowa (TCK) zyskuje zaś coraz większe uznanie jako skuteczna metoda wspomagająca leczenie jak głęboko zakorzenionych traum. ...
czytaj dalej
Aktualności
Potrzeba zapomnienia
Niebieska Linia 5/2010
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111
Konsultanci telefonów zaufania są bardzo często osobami, które jako pierwsze usłyszą o fakcie wykorzystania i jako pierwsze powiedzą najważniejsze w tej sytuacji dla dziecka zdanie: To nie jest Twoja wina". Dzieci chcą, aby konsultant pomógł im zapomnieć o zdarzeniu, poprawił ich samopoczucie, przywrócił równowagę i bezpieczeństwo.
Dziecko, które ...
czytaj dalej
Aktualności
Interwencja kryzysowa w Gruzji
Niebieska Linia nr 6 / 2008Żarty się skończyły. Moje dotychczasowe doświadczenia z interwencji kryzysowej, które od dziesięciu lat nieudolnie weryfikuję w warunkach pokojowych, teraz mam okazję sprawdzić w warunkach wojennych. Jadę do Gruzji. Taką niespodziewaną propozycję zawdzięczam Gdańskiej Fundacji Oświatowej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, które wespół realizują projekt wsparcia dla gruzińskich szkół, ...
czytaj dalej
Aktualności
Pierwszy krok w szukaniu pomocy
Telefon w poradni jest jedną z form komunikacji, która umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale też wysłucha i wesprze w trudnym momencie. Wprawdzie kontakt telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania z psychologiem, jednak często rozmowa telefoniczna jest pierwszym krokiem, prowadzącym do uzyskania kompleksowej pomocy.
Poradnia telefoniczna Niebieskiej Linii prowadzona jest przez ...
czytaj dalej
Aktualności
Pomoc w słuchawce
Telefon w poradni jest jedną z form komunikacji, która umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale też wysłucha i wesprze w trudnym momencie. Wprawdzie kontakt telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania z psychologiem, jednak często rozmowa telefoniczna jest pierwszym krokiem, prowadzącym do uzyskaniakompleksowej pomocy.
Poradnia telefoniczna Niebieskiej Linii prowadzona jest przez ...
czytaj dalej